Δευτέρα, Ιουλίου 05, 2010

Εδώ η χώρα χάνεται και τα σκάνδαλα αρμενίζουν...


Γεια σας,
αναρωτιέμαι πραγματικά ποιος είναι αυτός που ξαφνιάζεται με τα σκάνδαλα... Έχουν γίνει πλέον τόσο προβλέψιμα, που είμαστε έτοιμοι για να ακούσουμε (και να δεχθούμε) ακόμα και τις πιο απίστευτες "αποκαλύψεις"...

Η συνεχής ενασχόληση των πολιτικών με αυτά, τους εμποδίζει να αφιερώσουν τον απαραίτητο χρόνο σε θέματα που είναι πιο άμεσα και πιο αναγκαία. Ίσως επειδή είναι τόσοι πολλοί όσοι έχουν λερωμένη την φωλιά τους, που μόνο και με την φράση "νέο σκάνδαλο", τους πιάνει τρέμουλο.

Για την αποφυγή κάθε παρεξήγησης, δεν είμαι από αυτούς που θεωρούν ότι πρέπει να σταματήσουν οι έρευνες για ευθύνες και αναζητήσεις σκανδάλων. Να γίνονται, αλλά να γίνονται σωστά και να οδηγούν κάπου.

Δεν είναι δυνατόν να έχουμε ακούσει για δεκάδες σκάνδαλα τον τελευταίο καιρό και οι εξεταστικές επιτροπές της Βουλής να μην "βλέπουν" τίποτα. Δεν είναι δυνατόν σε όλα τα θέματα (προσλήψεις, Βατοπέδι, Siemens, κλπ) οι πολίτες να έχουν γνώμη και εμπειρίες και οι πολιτικοί να μην έχουν αντιληφθεί το παραμικρό. Γιατί αν είναι έτσι, θα πρέπει να χαρακτηριστεί ως σκάνδαλο η συνολική λειτουργία της Βουλής.

Πίσω όμως από τα σκάνδαλα και την σκανδαλολογία, που έχουν γίνει της μόδας, υπάρχουν οι πολίτες που περιμένουν να δουν κάτι να αλλάζει, κάτι να κινείται, κάτι να πηγαίνει μπροστά. Κυρίως όμως οι πολίτες περιμένουν και αγωνιούν για το δικό τους μέλλον, σε οικονομικό, εργασιακό, ασφαλιστικό, ακόμα και κοινωνικό επίπεδο.

Η κυβέρνηση έχει λάβει μία σειρά δράσεων που θα μας οδηγήσουν έξω από την κρίση, όπως η ίδια ισχυρίζεται. Για αυτές τις αποφάσεις της, έχει κατηγορηθεί ακόμα και μέσα από το ΠΑΣΟΚ, όμως επιμένει να υποστηρίζει ότι είναι ο μοναδικός δρόμος για την ανάπτυξη.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης, δυστυχώς, δεν έχουν προτείνει κάποιο διαφορετικό, βιώσιμο και ρεαλιστικό σχέδιο. Ακόμα χειρότερα, πολλά από τα κόμματα αυτά δεν έχουν καν σχέδιο...

Κι όμως, θεωρώ ή θέλω να πιστεύω, ότι υπάρχει ελπίδα. Δεν μπορούμε μοιρολατρικά να σκύψουμε το κεφάλι και να περιμένουμε την καταστροφή. Διαβάζοντας ένα κυριακάτικο ρεπορτάζ, δημιουργούνται τόσες απορίες...

Στην εφημερίδα "Πρώτο Θέμα" της Κυριακής, υπήρχαν πληροφορίες για τα πλοία που κατασκευάζονται σε ναυπηγεία της Ανατολικής Ασίας (κυρίως). Σύμφωνα λοιπόν με το ρεπορτάζ, αυτή τη στιγμή ναυπηγούνται 857 ελληνόκτητα πλοία με συνολικό προϋπολογισμό 55 δις δολάρια!!!

Τα ελληνόκτητα πλοία που "αρμενίζουν" σήμερα στις θάλασσες είναι 4161 και αντιπροσωπεύουν το 15% του παγκόσμιου στόλου. Βέβαια, τα περισσότερα από αυτά είναι με ξένη σημαία...

Από την άλλη πλευρά, βλέπουμε ότι ο ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας στην Ελλάδα αργοπεθαίνει. Στην ζώνη του Περάματος και στο Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού η ερημοποίηση ήρθε από τις αναδουλειές και όχι από τα καιρικά φαινόμενα...

Είναι τραγικό οι Έλληνες πλοιοκτήτες να μην εμπιστεύονται τις Ελληνικές εταιρείες, έστω για τις επισκευές των πλοίων τους (ας μην μιλήσουμε για την κατασκευή). Σε έρευνα που έγινε πριν μερικές εβδομάδες, οι περισσότεροι προτιμούν να κάνουν τις επισκευές στο εξωτερικό λόγω της αβεβαιότητας στην συνέπεια της παράδοσης. Για αυτό φταίνε κατά πολύ οι απεργίες...

Χειρότερο εύρημα της έρευνας, είναι ότι οι περισσότεροι δεν έχουν εμπειρία από τις Ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά η επιφυλακτική τους στάση οφείλεται κυρίως σε εμπειρίες άλλων πλοιοκτητών ή από πληροφορίες μέσω των ΜΜΕ.

Όλοι δηλαδή συνολικά προσπαθούμε (ακόμα χειρότερα: καταφέρνουμε) να δυσφημίσουμε την χώρα μας, σε έναν τομέα που (πέρα από τον τουρισμό, που και εκεί κάνουμε τα ίδια) θα μπορούσε να μας αποδίδει ένα σημαντικότατο εισόδημα.

Η κυβέρνηση προσπαθεί να φέρει ξένες επενδύσεις. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, αλλά και πολλοί υπουργοί, επισκέπτονται χώρες που διαθέτουν "πετροδόλαρα" για να προσπαθήσουν να τους πείσουν να επενδύσουν στην Ελλάδα. Καθόλου κακό και πολύ αναγκαίο, αλλά μην ξεχνάμε και αυτούς που έχουν έναν περισσότερο λόγο, την εθνικότητα, να επενδύσουν ή έστω να αφήσουν χρήματα στην Ελλάδα.

Θεωρώ σίγουρο ότι κανείς δεν θα είναι αντίθετος με την αύξηση της κίνησης στην επισκευαστική ζώνη. Θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίες, όχι μόνο για όσους ασχολούνται με την ναυτιλία αλλά και για ένα σωρό "δορυφορικά" επαγγέλματα.

Πρέπει λοιπόν η κυβέρνηση να δει το θέμα πολύ ζεστά. Πρέπει να έρθει σε επαφή με Έλληνες πλοιοκτήτες αλλά και Ελληνικές επιχειρήσεις και να δει πως θα δημιουργήσει κλίμα συνεργασίας και υποστήριξης μεταξύ τους. Ακόμα και τα συνδικάτα θα πρέπει να λειτουργήσουν υπέρ μίας τέτοιας προοπτικής. Άλλωστε τα εργασιακά δικαιώματα, που με κάθε κόστος υπερασπίζονται, έχουν νόημα μόνο αν υπάρχει εργασία... Ας θυμηθούν τι κατάφεραν ορισμένοι στην Πάτρα και τον Βόλο πριν μερικά χρόνια.

Αν χρειαστεί, ας δοθούν και ορισμένα κίνητρα ώστε το αυξημένο κόστος για την επισκευή των ελληνόκτητων πλοίων στην Ελλάδα, να αντισταθμίζεται. Ας κάνει οτιδήποτε μπορεί ώστε να φέρει τα ελληνικά "αλμυροδόλαρα".

Σίγουρα δεν πρόκειται να σωθεί η οικονομία από τις επισκευές πλοίων... Όμως βάζοντας τις απαραίτητες βάσεις σε διάφορους τομείς που έχουμε ένα πλεονέκτημα, ίσως μπορέσει να δημιουργηθεί η δυναμική και να αλλάξει η ψυχολογία της αγοράς...

Ας αφήσουν ορισμένους να ασχοληθούν με σκάνδαλα και ας σταματήσουν να ασχολούνται όλοι σκανδαλωδώς με αυτά!

Σας ευχαριστώ,

Γιώργος Φακίτσας

Οι περισσότεροι άνθρωποι δουλεύουν μόνο τόσο όσο χρειάζεται για να μην απολυθούν και πληρώνονται μόνο τόσο όσο χρειάζεται για να μην παραιτηθούν.

George Carlin, 1936-2008, Αμερικανός κωμικός


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου