- Ανοδικές τάσεις εμφανίζει η κρουαζιέρα στην Ευρώπη
- Η κρουαζιέρα στην Ευρώπη έχει αναδειχθεί σε κεντρικό προορισμό των κρουαζιερόπλοιων, αντικαθιστώντας την κορεσμένη Καραϊβική.
- Το 2008 κατέπλευσαν στην Μεσόγειο 128 πλοία με 127525 κλίνες και η πρόβλεψη για το 2012 είναι να φτάσουν 139 πλοία με 162000 κλίνες.
- Μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών κρουαζιέρας στην Ευρώπη, πρώτη είναι η Ιταλία (3,4 εκατ. επιβάτες), η Ισπανία (2,7 εκατ. επιβάτες), η Ελλάδα (2,5 εκατ. επιβάτες), η Γαλλία (1,3 εκατ. επιβάτες) και η Νορβηγία (1,3 εκατ. επιβάτες).
- Το 2008 επισκεύθηκαν τα Ευρωπαϊκά λιμάνια, με κρουαζιερόπλοιο, 4,6 εκατ. επιβάτες. Το 2009 αναμένονται 5,1 εκατ. επιβάτες, το 2010 αναμένονται 5,5 εκατ. επιβάτες, το 2011 αναμένονται 5,7 εκατ. επιβάτες και το 2012 εκτιμάται ότι ο αριθμός θα αγγίξει τα 6 εκατ. επιβάτες.
- Οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν 39 νέα σκάφη, υπό κατασκευή.
- Η Ευρωπαϊκή Ένωση διατηρεί σήμερα, αν μέσω κρίσης, τα υψηλά της νούμερα γιατί προσφέρει την αξία του προορισμού (value for money) και το αίσθημα ασφάλειας που απαιτεί ο σημερινός καταναλωτής.
- "Οργάσμός" επενδυτικών προγραμμάτων, με στόχο την δημιουργία λιμενικών υποδομών για εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στις πρώτες θέσεις είναι: 1) Μάλαγα, Ισπανία: 27 εκατ. ευρώ για κατασκευή Cruise Terminal και λιμενοβραχιόνων, 2) Ραβέννα, Ιταλία: 30 εκατ. ευρώ για κατασκευή Cruise Terminal, 3) Πόρτο ντι Καρράκρα, Ιταλία: 20 εκατ. ευρώ για κατασκευή λιμένα, 4) Όλμπια, Ιταλία: 17 εκατ. ευρώ για κατασκευή 2 λιμενοβραχιόνων, 5) Τεργέστη, Ιταλία: 10 εκατ. ευρώ για βελτίωση υποδομών, 6) Βενετία, Ιταλία: κατασκευή νέου Cruise Terminal δυναμικότητας 8000 επιβατών (ταυτόχρονη επιβίβαση-αποβίβαση) και σύνδεση με το αεροδρόμιο της Βενετίας.
Τώρα τι σχόλιο μπορεί να κάνει κάποιος για αυτό? Τα πράγματα μιλάνε... Οι πολιτικοί μας πρέπει να δράσουν...
Το μόνο θετικό σημείο του άρθρου είναι ότι έχουμε την τρίτη θέση.
Ωστόσο, η Ισπανία και πολύ περισσότερο η Ιταλία έχουν αρχίσει ήδη να κατασκευάζουν, να επεκτείνουν για να είναι έτοιμες για αυτή τη ζήτηση. Και το κάνουν επενδύοντας πολλά εκατομμύρια ευρώ. Οι οικονομίες μας είναι σε ανάλογη κρίση. Εμείς τι κάνουμε? Που είναι οι πρωτοβουλίες για νέες υποδομές που θα μας κάνουν ανταγωνιστικούς ή έστω θα μας κρατήσουν εντός του παιχνιδιού.
Ακόμα αναζητούμε ευθύνες για το SEA DIAMOND και δεν έχουμε κάνει τίποτα για την ανέλκυσή του. Η ΕΕ μας πιέζει και πολύ σύντομα θα μας επιβάλλουν το πρόστιμο.
Το λιμάνι του Πειραιά δεν είναι σε θέση να διαχειριστεί ένα αυξημένο αριθμό πλοίων. Τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, των Χανίων, του Βόλου και των νησιών έχουν περιορισμούς στον αριθμό και στο μέγεθος των πλοίων.
Πρέπει ο νέος υπουργός τουρισμού να κινηθεί άμεσα, σε συνεργασία με τα υπουργεία ανάπτυξης και ναυτιλίας, για την δημιουργία επενδυτικών κινήσεων από ιδιώτες, ώστε να μπορέσουμε να αναπεξέλθουμε στα νέα δεδομένα.
Ο τουρισμός, η βαριά βιομηχανία της χώρας, δεν μπορεί να αντέξει άλλο πλήγμα λόγω ολιγωρίας.
Πρέπει να κινηθούμε... Χάνουμε το ένα τρένο ανάπτυξης μετά το άλλο. Χάνουμε και το τρένο του τουρισμού... Ας προλάβουμε ένα βαγόνι του!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου